ZARZĄDZENIE Nr 1/16
WÓJTA – SZEFA OBRONY CYWILNEJ GMINY ŚWIĘTAJNO
z dnia 5 stycznia 2016 roku.
w sprawie realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w Gminie Świętajno w 2016 roku.
Na podstawie art. 17 ust. 7 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 roku poz. 827 ze zm.), art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1166 ze zm.) § 5 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin (Dz. U. Nr 96, poz. 850) oraz § 3 Zarządzenia Nr 28/2015 Starosty Oleckiego z dnia 15 grudnia 2015 r. w sprawie realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w powiecie w 2016 roku zarządza się co następuje:
§ 1.
Ustala się wytyczne Wójta Gminy – Szefa Obrony Cywilnej do realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, stanowiące załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Wprowadza się kalendarzowy plan działania w zakresie zarządzania kryzysowego
i obrony cywilnej na terenie gminy, stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego
zarządzenia.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 5 stycznia 2016 roku.
Wójt Gminy
Andrzej Stanisław Kisiel
WÓJTA – SZEFA OBRONY CYWILNEJ GMINY ŚWĘTAJNO
A/ Celem działania w 2016 r. jest:
1) doskonalenie współdziałania organów administracji państwowej i samorządowej szczebli wojewódzkiego, powiatowego i gminnego oraz sił zbrojnych w realizacji zadań planowania cywilnego na obszarze powiatu oleckiego,
2) koordynacja i zabezpieczenie organizacyjne szkoleń realizowanych i nadzorowanych przez wójta z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
B/ Zamiar działania:
1.W zakresie planowania cywilnego i szkolenia:
1) aktualizacja i doskonalenie planów zarządzania kryzysowego w
powiecie zgodnie z właściwymi cyklami planowania,
2) koordynacja działalności szkoleniowej z zakresu ZK, OC i spraw
obronnych na obszarze gminy oraz zabezpieczenie organizacyjne
działalności szkoleniowej prowadzonej przez przedmiotowego
inspektora.
2. W zakresie obrony cywilnej:
1) prowadzenie działań doskonalących w zakresie planowania i szkolenia
w ramach systemu wykrywania zagrożeń, ostrzegania i alarmowania
oraz w zakresie wzmacniania struktur obrony cywilnej,
2) zakończenie wdrożenia do bieżącej działalności Wytycznych Szefa
Obrony Cywilnej Kraju z dnia 3 marca 2014 r. w sprawie normatywów
w zakresie zaopatrywania organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt,
środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań
obrony cywilnej,
3) kontynuowanie procesu dostosowywania istniejących rozwiązań w
dziedzinie obrony cywilnej do aktualnych wyzwań i potrzeb w zakresie
bezpieczeństwa,
4) analizowanie i opracowywanie rozwiązań usprawniających realizację
zadań obrony cywilnej w obowiązującym stanie prawnym w Polsce,
5) wdrażanie wynikającej z aktów prawa międzynarodowego zasady
rozdziału zagadnień dotyczących ochrony ludności od realizacji zadań
obronnych.
3.W zakresie zarządzania kryzysowego- w ramach gminnego centrum
zarzadzania kryzysowego raportowanie dobowe /doraźne/ sytuacyjne przy
wykorzystaniu Centralnej Aplikacji Raportującej (CAR).
4. W zakresie bezpieczeństwa publicznego:
1) intensyfikacja działań związanych z zapewnieniem zgodnej z prawem
realizacji zadań dotyczących zabezpieczania imprez masowych
organizowanych na terenie gminy,
2) intensyfikacja działań związanych z zapewnieniem przestrzegania
obowiązków dot. używania, nabywania i przechowywania materiałów
wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego.
1) koordynacja i zabezpieczenie organizacyjne wszystkich szkoleń i ćwiczeń realizowanych przez wójta, z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarzadzania kryzysowego,
2) opracowanie gminnego wieloletniego planu działania w zakresie obrony cywilnej,
3) dążenie do zapewnienia spójności procesów planowania obrony cywilnej i zarzadzania kryzysowego,
4) dalsza integracja oraz doskonalenie działania Systemu Wykrywania Skażeń i Alarmowania,
5) utrzymywanie stałej gotowości do wymiany informacji z PCZK Starosty zgodnie z obowiązującymi dokumentami normatywnymi.
6) wdrożenie narzędzi informatycznych (mapa cyfrowa) na szczeblu administracji samorządowej,
7) w czasie realizacji treningów oraz szkolenia formacji SWA OC uwzględnić następująca tematykę:
a) przeciwdziałanie i likwidacja skutków klęsk żywiołowych oraz
katastrof technicznych;
b) przeciwdziałanie i likwidacja skutków działań terrorystycznych i
bioterrorystycznych;
c) wykrywanie, prognozowanie i ocena skali oraz skutków klęsk
żywiołowych i awarii reaktorów jądrowych, także awarii z uwolnieniem
się materiałów niebezpiecznychd) dalsze wdrażanie i stosowanie w przypadku uderzeń bronią masowego rażenia (BMR) procedur natowskich w zakresie wykrywania,
prognozowania, formatowania i przekazywania meldunków oraz
wymiana informacji;
e) uruchamianie (sprawdzanie sprawności) scentralizowanych systemów alarmowych ;
f) wykorzystanie regionalnych rozgłośni radiowych, telewizyjnych, sieci kablowych, systemów alarmowych miast do wprowadzania i przekazywania gminnych, procedur informowania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;
g) wdrożenie nowych sygnałów alarmowych i komunikatów ostrzegawczych do szczebla gminy włącznie.
h) sprawdzanie łączności przez WB i ZK w każdą środę w godz. od 8.00 – 9.00;
i) sprawdzanie łączności przez PCZK w każdą środę w godz. 14,00-14,15,
j) przeprowadzenie treningu WSWSiA w zakresie alarmowania ludności (włączanie syren alarmowych w dniu 1 sierpnia godz. 17.00 i 1 września godz. 12.00.
6) systematyczne prowadzenie weryfikacji członków formacji OC oraz
sprawdzanie gotowości tych formacji do realizacji zadań,
7) doskonalenie procesu szkolenia kadry instruktorów OC poprzez organizację szkoleń na instruktorów OC oraz uzupełnienie wiedzy w szkoleniach doskonalących dla tej grupy osób,
8) uczestniczenie w prowadzonych zawodach o tematyce OC (olimpiady, spartakiady, konkursy itp.),
9) realizowanie przyznanych środków finansowych na zakupy sprzętu
i materiałów OC,
9) realizowanie zapisów § 3, 4, 5, 6 rozporządzenia Rady Ministrów z 25
czerwca 2002r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony
Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin
(Dz. U. Nr 96 poz. 850) dotyczących:
a) ustalenie zakładów pracy i instytucji przewidzianych do realizacji
zadań OC,
b) ustalenia zadań dla wyżej wymienionych;
c) składanie informacji o realizacji zadań.
10) pobudzanie oraz inicjowanie wzajemnej współpracy pomiędzy
podmiotami realizującymi zadania obrony cywilnej,
11) wspieranie organizacji pozarządowych w zakresie przygotowania do
realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej.
12) pozyskiwanie, w miarę posiadanych środków finansowych, sprzętu,
środków technicznych i umundurowania niezbędnego do realizacji zadań
OC przy uwzględnieniu analizy zagrożeń na danym terenie oraz
możliwości przeciwdziałania tym zagrożeniom,
13) utrzymywanie sprzętu obrony cywilnej w pełnej sprawności technicznej
poprzez prowadzenie bieżącej konserwacji, napraw, remontów i
legalizacji,
14) weryfikowanie i bieżące monitorowanie zabezpieczenia wyznaczonych
obiektów w awaryjne źródła zasilania energią,
15) dokonanie inwentaryzacji oraz sprawdzenia sprawności funkcjonowania
publicznych urządzeń w wodę w warunkach specjalnych,
16) prowadzenie weryfikacji istniejących budowli ochronnych(schronów i
ukryć) w zakresie stanu technicznego i możliwości ich wykorzystania w
czasie zagrożeń oraz aktualizować bazę danych w tym zakresie.
2. W zakresie zarządzania kryzysowego:
1) sprawdzenie i przedstawienie Staroście do zatwierdzenia Gminnego
Planu Zarzadzania Kryzysowego,
2) opracowanie procedur na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego
NCRS zgodnie z terminami wskazanymi w zarządzeniu PRM nr 74 z
dnia 12 października 2011r.(po jego aktualizacji),
3) opracowanie baz danych dotyczących sił i środków na potrzeby
zarządzania kryzysowego w wersji elektronicznej,
1) udział w wiosennych i jesiennych przeglądach urządzeń wodnych,
2) aktualizacja baz danych sprzętu przeciwpowodziowego na terenie gminy oraz baz danych budowli hydrotechnicznych na terenie gminy,
3) organizacja pracy posiedzeń Gminnego Zespołu Zarzadzania Kryzysowego oraz wspomaganie realizacji funkcji Wójta jako Przewodniczącego Zespołu Zarzadzania Kryzysowego,
4) monitorowanie, dokumentowanie i analizowanie zagrożeń epidemicznych, epizootycznych i epifitycznych występujących na terenie gminy,
5) uzgadnianie tras uroczystości religijnych na drogach publicznych oraz wykonywanie związanej z tym dokumentacji,
6) prowadzenie spraw związanych z bezdomnością na terenie gminy,
7) prowadzenie spraw związanych z unieszkodliwianiem niewybuchów i niewypałów na terenie gminy.
Celem jej działania jest zapewnienie łączności radiowej pomiędzy
wszystkimi podmiotami sieci w sytuacjach wystąpienia zagrożeń dla życia i
zdrowia osób przebywających na terenie powiatu, a w szczególności w
przypadku braku łączności telefonii stacjonarnej, komórkowej i poczty
elektronicznej.
Wykorzystywana jest zarówno dla potrzeb komórek zarządzania kryzysowego,
obrony cywilnej, a także na zaspokojenie potrzeb obronnych – funkcjonowanie
służby Stałego Dyżuru.
1) abonenci sieci radiowej:
a) sieć przeciwpowodziowa
- ZMiUW Elbląg i Braniewo
- administracja rządowa i samorządowa województwa
- abonenci sieci koordynacyjnej ratownictwa – częstotliwość zapasowa;
b) sieć zarządzania Wojewody
- administracja rządowa i samorządowa województwa;
- Wojewódzka Inspekcja Transportu Drogowego;
- Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe;
- Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
- Lekarz Koordynator Ratownictwa Medycznego;
- Wojewódzkie Centrum powiadamiania Ratunkowego (tel. 112);
- Wojewódzki Sztab Wojskowy;
- Straże Miejskie i Gminne;
- system TAXIO - OKO;
c) sieci powiatowe ( w tym m. Olsztyn i m. Elbląg);
d) sieci koordynacji ratownictwa;
- administracja rządowa i samorządowa województwa.
Nowych abonentów, nowy sprzęt, zaprogramowanie częstotliwości, zmiany lokalizacji lub parametrów stacji należy zgłaszać do Wydziału Bezpieczeństwa i zarzadzania Kryzysowego Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie celem uzyskania zezwolenia.
2) Nazwy i kryptonimy korespondentów radiowych – indeks NW:
c) Powiat Olecki 520-00 – 529-99;
d) Starostwo Powiatowe w Olecku 520-00 – 520-99;
e) Urząd Miejski w Olecko 521 – 00 – 521-49;
f) Urząd Gminy Kowale Oleckie 521-50 – 521-99;
g) Urząd Gminy Świętajno 522-00 – 522-49;
h) Urząd Gminy Wieliczki 522-50 – 522-99;
3) Zasady pracy w sieci radiowej.
Nawiązanie korespondencji radiowej następuje zawsze na kanale
Wojewody wywoławczym. Wszystkie stacje radiotelefoniczne urzędów
administracji rządowej i samorządowej powinny być włączone w godzinach
pracy urzędów na kanale wojewody.
Zmiana kanału następuje na polecenie stacji nadrzędnej – wojewódzkiej lub
powiatowej. Po zakończeniu rozmowy abonenci zawsze wracają na kanał
Wojewody.
Wywołań w sieci radiowej Wojewody należy dokonywać powoli i wyraźnie, podając kryptonim abonenta wywoływanego, a następnie kryptonim abonenta wywołującego. Komunikaty powinny być krótkie i w treści zawierać najważniejsze informacje.
Sprawdzanie łączności na podległym terenie przez stacje starostw, powinno być dokonywane co najmniej raz w tygodniu. Wszystkie usterki i nieprawidłowości w pracy stacji powinny być zgłaszane do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, a sprawozdania ze stanu łączności należy wykonywać w formie elektronicznej lub pisemnej oraz przechowywać przez okres jednego roku od daty sprawdzenia łączności i udostępniać do wglądu organom kontrolującym oraz na każdą prośbę Kierownika Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego lub pracownika merytorycznego ds. łączności w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Ponadto stacja główna W-M UW dokonuje cotygodniowego sprawdzenia łączności z powiatowymi stacjami abonenckimi (również m. Olsztyn i m. Elbląg) na kanale Wojewody w każdą środę w godz. 8,00 – 9,00 oraz wyrywkowo z każdym abonentem sieci w dowolnym czasie w godzinach pracy wywoływanego abonenta.
Wykorzystywana jest zarówno dla potrzeb komórek zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, a także na zaspokojenie potrzeb obronnych – funkcjonowanie służby stałego dyżuru.
4) wyposażenie i parametry sprzętu radiotelefonicznego wykorzystywanego w sieci radiowej Wojewody warmińsko-Mazurskiego.
W skład sieci radiowej Wojewody wchodzą trzy stacje przekaźnikowe wyposażone w przemienniki częstotliwości, 21 stacji powiatowych (w tym m. Olsztyn i m. Elbląg), 114 stacji miejskich i gminnych oraz radiotelefony nasobne będące na wyposażeniu jednostek samorządu terytorialnego. Wszystkie radiotelefony pozostałych abonentów sieci powinny mieć zaprogramowany przynajmniej kanał wojewody. Cały sprzęt używany do nawiązania łączności (radiotelefony, anteny, zasilacze i akcesoria) musi posiadać wymagane prawem atesty i pozwolenia na użytkowanie. Dopuszcza się oprogramowanie innych częstotliwości po uzyskani zgody od ich dysponenta.
Radiotelefony i anteny musza pracować na pasmie 148 MHz.
Zakup sprzętu, programowanie radiotelefonów, instalacje i serwis pogwarancyjny zapewnia we własnym zakresie abonent sieci. Dyrektor WBiZK wspiera w miarę posiadanych zasobów ludzkich i środków finansowych programowanie radiotelefonów, zakup urządzeń, anten, i akcesoriów niezbędnych dom pracy w sieci radiowej województwa.
1) gospodarka środkami publicznymi jest jawna, a prowadzenie postępowań o zmówienia publiczne na zakupy realizowane jest zgodnie z „Planem Finansowym Wydziału Bezpieczeństwa i Zarzadzania Kryzysowego na 2014 rok”, zgodnie z ustawa Prawo zamówień publicznych w W-M UW w Olsztynie, ujętych w załączniku do Zarządzenia Nr 43 Dyrektora Generalnego W-M UW z dnia 18.12.2012 r. oraz Instrukcja Obiegu i kontroli Dokumentów Finansowo-Księgowych w W-M UW w Olsztynie, zawarta w załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 150 Wojewody W-M z dnia 17 lipca 2013 r.,
2) w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej Wojewoda jako dysponent części budżetowej przekazuje jednostkom samorządu terytorialnego informację o kwotach dotacji celowych, dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej, zadania inspekcji i straży, dotacji na realizację zadań własnych oraz kwotach dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami jednostkom samorządu terytorialnego, określonych w ustawie budżetowej,
3) przydzielone środki finansowe należy wykorzystać w sposób zgodny z przepisami:
3) dokonywanie wydatków finansowych następuje wyłącznie zgodnie z obowiązującym prawem, w granicach kwot określonych w planie finansowym, z uwzględnieniem prawidłowo dokonanych przeniesień i zgodnie z planowanym przeznaczeniem, w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów, w terminach, wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, a zlecenie zadań powinno następować na zasadzie wyboru jak najkorzystniejszej oferty z uwzględnieniem przepisów o zamówieniach publicznych,
4) sposób planowania i przekazywania środków finansowych:
5) termin wykorzystania środków finansowych nie może być dłuższy, niż do
31 grudnia 2015 r.,
6)) wykorzystanie środków finansowych następuje poprzez zapłatę za
zrealizowane zadania, na które zostały przyznane,
7) zmiany kwot dotacji celowych na zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego mogą następować w terminie do dnia 15 listopada 2015 r., a zmiany kwot dotacji na dofinansowanie zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego do dnia 30 listopada 2015 r.,
8) dotacje udzielone z budżetu państwa w części niewykorzystanej do końca roku 2015, podlegają zwrotowi do budżetu państwa do dnia 31 stycznia 2016r.,
9) kwota dotacji na na dofinansowanie zadań własnych bieżących i inwestycyjnych nie może stanowić więcej niż 80% kosztów realizacji zadania, chyba że odrębne ustawy stanowią inaczej,
10) dotacje udzielone z budżetu państwa wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem oraz dotacje pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości – podlegają zwrotowi do budżetu państwa wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w ciągu 15 dni od daty stwierdzenia okoliczności wykorzystania niezgodnie z przeznaczeniem lub pobrania w nadmiernej wysokości.
11) refundacja wydatków poniesionych na cele szkoleniowe, następuje na podstawie dowodów księgowych(nota księgowa, faktura VAT, rachunek) które wraz z kserokopiami dowodów pierwotnych (opisanych pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym), ze wskazaniem klasyfikacji budżetowej , trybu zamówień publicznych i kodu wydatków strukturalnych , potwierdzonych za zgodność z oryginałem), które przedkładane będą Wojewodzie tytułem rozliczenia poniesionych kosztów w ciągu 14 dni od daty zakończenia przedsięwzięcia,
12) w terminie do dnia 25 października 2015 r. dysponenci poszczególnych części budżetu państwa przekazują jednostkom samorządu terytorialnego informację o planowanych kwotach refundacji kosztów realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz realizację zadań własnych, jak również o kwotach dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, przyjętych w projekcie ustawy budżetowej na rok 2016.
13) do dnia 1 grudnia 2015 r. jednostki opracowuję i przekazują dysponentowi części budżetu wojewody projekty planów finansowych na następny rok budżetowy, zgodnie z projektem ustawy budżetowej na 2016 rok.
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 1/16
Wójta Szefa OC z 5 stycznia 2016 r.
PLAN DZIAŁANIA W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
I OBRONY CYWILNEJ
NA TERENIE GMINY ŚWIĘTAJNO W 2016 ROKU
Inspektor
Dariusz Andruczyk
1. Zarządzanie Kryzysowe
Lp. |
ZADANIE - TEMAT |
PODSTAWA DZIAŁANIA I WYKONAWCA
|
|
TERMIN REALIZACJI |
|
||||||||||||
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
IV kwartał |
|
|
||||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
|||||
1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
16 |
||
1. |
Posiedzenia Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego.
|
Ustawa Z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2007r. Nr 131.poz.1076 ze zm.)
Szef GZZK Prac. ds. OC
Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomcy społecznej Ustawa z dnia 17 maja 1989r. o stosunkach Państwa do kościoła katolickiego w RP |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
||
2. |
Przygotowanie planu pracy Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do 15 |
|
|
|||
3. |
Aktualizacja Gminnego Planu Zarzadzania Kryzysowego |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
4. |
Opracowanie zestawienia zasobów możliwych do uzycia w sytuacji kryzysowej pozostających w dyspozycji Wójta |
|
|
|
|
|
do 30 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
5. |
Obsługa Gminnego Centrum zarządzania Kryzysowego – praca ciagła |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Praca ciagła |
|||
6. |
Prowadzenie spraw dotyczących problematyki związanej z bezdomnymi w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego w tym zakresie na terenie gminy |
|
|
|
|
|
|
|
|
do 30 |
|
|
|
|
|||
7. |
Opracowywanie uzgodnień tras uroczystości kościelnych na drogach publicznych (Wójt) – według potrzeb i składanych potrzeb
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cały rok |
|||
8. |
Prowadzenie spraw dotyczących problematyki związanej z bezdomnymi w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy |
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz. 163 ze zm.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Według potrzeb |
||
2. OBRONA CYWILNA
Lp. |
ZADANIE - TEMAT |
PODSTAWA DZIAŁANIA I WYKONAWCA
|
TERMIN REALIZACJI |
|||||||||||||
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
IV kwartał |
|
|
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
Uwagi |
|
|||
1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
1. |
Opracowanie harmonogramu szkoleń podstawowych
|
Ustawa Z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2007r. Nr 131.poz.1076 ze zm.)
Ustawa z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony RP(Dz.U. z 2012e.poz.461). Rozporzadzenie RM z dn.25.06.2002r. w spr. Szczeg. Działania OCK szefów OC województw, powiatów i gmin (Dz.U. Nr 96, poz.850). Ustawa o rachunkowości z 29.09.1994 r. (Dz.U. z 2013 r.poz. 330 ze zm.) |
Do 10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Opracowanie wieloletniego planu działania w zakresie obrony cywilnej
|
|
|
Do 31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Opracowanie oceny stanu Obrony Cywilnej na 31.12.2015 r. |
|
15 |
|
|
|
do 30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Przeprowadzenie wybrakowania sprzętu OC |
|
|
|
|
x |
x |
|
|
x |
x |
|
|
|
|
|
5. |
Dokonanie aktualizacji istniejących budowli ochronnych(schronów i ukryć) |
|
15 |
|
|
|
Do 2d |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Trening Wojewódzkiego Systemu Wykrywania i Alarmowania |
|
|
|
|
|
|
|
1 Godz. 17,00 |
1 Godz. 12,00 |
|
|
|
|
|
|
6. |
Sprawdzanie łączności na szczeblu powiatowym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W każdą środę od 14,00 do 14,15 |
|
3. Szkolenia
Lp. |
ZADANIE - TEMAT |
PODSTAWA DZIAŁANIA I WYKONAWCA
|
TERMIN REALIZACJI |
|||||||||||||
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
IV kwartał |
|||||||||||||
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
|||||
1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
||
1. |
Szkolenie podstawowe z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej |
Ustawa z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony RP(Dz.U. z 2012e.poz.461).
Wójt |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
Szkolenie formacji OC
|
Wójt |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|||
OCHRONA PRZECIWPOWODZIOWA
Lp. |
ZADANIE - TEMAT |
PODSTAWA DZIAŁANIA I WYKONAWCA
|
TERMIN REALIZACJI |
|||||||||||||
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
IV kwartał |
|||||||||||||
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
|||||
1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
||
1. |
Aktualizacja Planu Operacyjnego Ochrony Przed Powodzią Gminy |
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015 r., poz. 1515)
Wójt |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
Udział w przeglądach urządzeń melioracyjnych i budowli hydrotechnicznych
|
Wójt |
|
|
|
x |
x |
|
|
x |
x
|
|
|
|||
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Świętajno