Samodzielne stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i gospodarki przestrzennej – „GG.”

Samodzielne stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i gospodarki przestrzennej – „GG.” - wykonuje zadania:

w zakresie geodezji:
1) prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości,
2) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości,
3) prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości,
4) prowadzenie nazewnictwa ulic,
5) współdziałanie z Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej.

w zakresie gospodarki gruntami:
6) prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości,
7) pozyskiwanie mienia na cele związane z wykonywaniem zadań własnych Gminy,
8) obrót nieruchomościami komunalnymi, w szczególności sprzedaż, w tym lokali mieszkalnych, oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste wraz ze sprzedażą budynków i budowli, przekazywanie nieruchomości gminnych na potrzeby Skarbu Państwa oraz innych niż Gmina jednostek samorządu terytorialnego, wyposażanie w nieruchomości gminnych jednostek organizacyjnych posiadających osobowość prawną, itp.,
9) przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd gminnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej,
10) wydzierżawianie, wynajmowanie, użyczanie i przekazywanie do korzystania nieruchomości komunalnych i lokali użytkowych pozostających w gminnym zasobie nieruchomości osobom fizycznym, prawnym i jednostkom pomocniczym, ustalanie opłat i czynszów z tego tytułu oraz ich aktualizacja zgodnie z treścią zawieranych w tych sprawach umów cywilnoprawnych,
11) zapewnianie w miarę potrzeby wyceny nieruchomości gminnych przez rzeczoznawców majątkowych,
12) naliczanie i aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste gruntów i trwały zarząd gruntami,
13) korzystanie przez Gminę z prawa pierwokupu,
14) naliczanie opłat adiacenckich,
15) prowadzenie spraw wieczysto-księgowych dotyczących nieruchomości gminnych
16) składanie informacji o stanie mienia komunalnego, zgodnie z ustawą o finansach publicznych.

w zakresie planowania przestrzennego:
17) opracowywanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz zmian w tych planach,
18) przyjmowanie wniosków oraz kompletowanie danych i materiałów dotyczących miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
19) współpraca z projektantami w zakresie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
20) sporządzanie analiz i ocen dotyczących zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,
21) przygotowywanie projektów uzgodnień i opinii związanych z zagospodarowaniem przestrzennym oraz polityką przestrzenną gmin sąsiednich,
22) rejestrowanie i przechowywanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz archiwizacja materiałów z tym związanych,
23) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
24) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku ze zmianą w planie zagospodarowania przestrzennego,
25) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w miejscowym planie zagospodarowania,
26) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
27) podejmowanie działań zmierzających do poprawy estetyki zabudowy
28) prowadzenie spraw związanych ze Studium Uwarunkowań Zagospodarowania Przestrzennego.

Stanowiska

Inspektor

Dokumenty

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Konkursy i ogłoszenia

Nieruchomości

Środowisko i jego ochrona

Wykonywane sprawy

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 kwietnia 2008 12:25
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 8262
29 stycznia 2019 13:37 (Leszek Suliński) - Usunięcie stanowiska: Podinspektor.
29 stycznia 2019 13:36 (Leszek Suliński) - Dodanie stanowiska: Inspektor.
27 lipca 2017 11:19 (Leszek Suliński) - Zmiana danych jednostki.
Zatrzymaj banner przewijany