Zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Krok po kroku

  1. Wypełnij zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w e-dowodzie.
  2. Odbierz zaświadczenie o zgłoszeniu zawieszenia lub cofnięciu zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym.

Dokumenty

  1. Wypełnione zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym.
  2. W przypadku działania przez pełnomocnika:
    1. w siedzibie organu gminy – pełnomocnik musi legitymować się  pełnomocnictwem szczególnym do dokonania takiej czynności,
    2. w formie dokumentu elektronicznego – należy dołączyć pełnomocnictwo szczególne do dokonania takiej czynności (sporządzone w formie dokumentu elektronicznego lub w razie niemożności dostarczenia odwzorowanie cyfrowe pełnomocnictwa).
  3. W przypadku działania przez rodzica, opiekuna prawnego lub kuratora:
    1. w siedzibie organu gminy – należy okazać dokument pozwalający na ustalenie stosunku prawnego istniejącego pomiędzy wnoszącym zgłoszenie a osobą,
    2. w formie dokumentu elektronicznego – dodatkowo należy dołączyć sporządzony w formie dokumentu elektronicznego dokument pozwalający na ustalenie stosunku prawnego istniejącego pomiędzy wnoszącym zgłoszenie a osobą, której zgłoszenie jest wnoszone lub w razie niemożności dostarczenia – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu.


Zasady zgłaszania:

  1. Zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego dokonuje:
    1. posiadacz dowodu osobistego mający pełną zdolność do czynności prawnych,
    2. rodzic, opiekun prawny lub kurator w imieniu osoby nie posiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
    3. pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania tej czynności.
  2. Zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym może dokonać:
    1. posiadacz dowodu osobistego posiadający pełną zdolność do czynności prawnych:
      • w formie papierowej, w siedzibie organu dowolnej gminy,
      • w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.), do organu gminy, który wydał dowód osobisty,
      • przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
    2. rodzic, opiekun prawny, lub kurator:
      • w formie papierowej, w siedzibie organu dowolnej gminy,
      • w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.), do organu gminy, który wydał dowód osobisty.
    3. pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym:
      • w formie papierowej, w siedzibie organu dowolnej gminy,
      • w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.), do organu gminy który wydał dowód osobisty.

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Świętajno

Opłaty

Brak

Termin i sposób załatwienia

Bez zbędnej zwłoki.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z  2019 r. poz. 653 ze zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r. poz. 212 ze zm.).
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz. U. z 2019 r. poz. 400).
  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.)

Tryb odwoławczy

Brak – czynność materialno-techniczna.

Inne informacje

Zasady odbioru zaświadczenia:

Zaświadczenie potwierdzające datę i godzinę dokonania zgłoszenia otrzymuje się:

  1. Z urzędu – w przypadku dokonania zgłoszenia w formie papierowej.
  2. Na żądanie – w przypadku dokonania zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego.
  3. Automatycznie na skrytkę ePUAP – w przypadku dokonania zgłoszenia przy użyciu dedykowanej do tego usługi elektronicznej.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 czerwca 2019 17:07
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Żuryński
Ilość wyświetleń: 701
10 lipca 2019 21:38 (Andrzej Żuryński) - Aktualizacja danych sprawy.
14 czerwca 2019 13:18 (Andrzej Żuryński) - Aktualizacja danych sprawy.
13 czerwca 2019 18:35 (Andrzej Żuryński) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany