Udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Kod RWA

7344

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

1.Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
2. Załączniki do wniosku:
a) kserokopia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub dokumenty poświadczające co najmniej 5-letnią praktykę w zakresie wykonywania tego transportu; przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy (ppkt dotyczy przedsiębiorcy osobiście wykonującego transport drogowy),
b) zaświadczenie lub oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne: karne skarbowe, przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, ochronie środowiska lub warunkom pracy i płacy albo innym przepisom dotyczącym wykonywania zawodu, a w przypadku przedsiębiorcy osobiście wykonującego transport drogowy – również za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności. (Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia,
c)oświadczenie poświadczające spełnienie wymagań określonych w ustawie o transporcie drogowym i ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców, potwierdzone orzeczeniem lekarskim i psychologicznym stwierdzającymi brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (ppkt dotyczy przedsiębiorcy osobiście wykonującego transport drogowy),
d) kserokopia dowodu rejestracyjnego pojazdu samochodowego wraz z wpisem o dopuszczeniu do ruchu jako taksówki osobowej, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu – również kserokopia dokumentu potwierdzającego prawo do dysponowania nim,
e) kserokopia świadectwa legalizacji urządzenia kontrolno-pomiarowego,
f) dokument tożsamości,
g) prawo jazdy.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Świętajno (pok. nr 13) tel. 87 520 70 21

Opłaty

Opłata za udzielenie licencji uzależniona jest od wnioskowanego okresu jej ważności:
a) 2 - 15 lat – 200,00 zł,
b) 16 - 30 lat – 250,00 zł,
c) 31 - 50 lat – 300,00 zł.

Termin i sposób załatwienia

Rozpatrzenie sprawy w przeciągu miesiąca od daty złożenia wniosku

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007r. Nr 125, poz. 874 ze zm.),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2004 r. w sprawie wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych licencji (Dz. U. z 2004r. Nr 153, poz. 1612),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007r. Nr 235, poz.1726).

Tryb odwoławczy

Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Świętajno w terminie 14 od daty doręczenia decyzji. Wniesienie odwołania nie podlega opłacie.

Inne informacje

Licencję udziela się na czas oznaczony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek przedsiębiorcy.

 

Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu ich oryginały.


Kto, będąc przedsiębiorcą:

- nie zgłasza na piśmie organowi, który udzielił licencji, wszelkich zmian danych, o których mowa w art. 8 ust. 2, w terminie 14 dni od dnia ich powstania,

- nie zwraca licencji lub wypisów z licencji organowi, który udzielił licencji w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o cofnięciu licencji stała się ostateczna

podlega karze pieniężnej w wysokości 1.000 zł.

Kary powyższe nakłada w drodze decyzji administracyjnej organ właściwy w sprawach udzielenia licencji.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 grudnia 2012 13:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Sawicki
Ilość wyświetleń: 2285
20 grudnia 2012 11:23 (Krzysztof Sawicki) - Aktualizacja danych sprawy.
11 grudnia 2012 13:55 (Krzysztof Sawicki) - Dodanie załącznika.
11 grudnia 2012 13:53 (Krzysztof Sawicki) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany