ZARZĄDZENIE Nr 48/19
WÓJTA GMINY ŚWIĘTAJNO
z dnia 12 sierpnia 2019 r.
w sprawie: założeń i wytycznych do projektu budżetu Gminy Świętajno na 2020 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej.
Na podstawie art.30 ust. 2 ustawy z dnia z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2019r. poz.506 ze zm) oraz Uchwały Nr XL.III/227/10 Rady Gminy Świętajno z dnia 20 września 2010 roku, w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej :
zarządzam
§ 1
1) ustala się, na podstawie średniorocznej dynamiki cen towarów i usług konsumpcyjnych (inflacji) dopuszczalny wzrost wielkości ujętych w materiałach planistycznych do projektu budżetu na 2020rok, o 2,5% w stosunku do roku 2019.
2) bieżącej analizy sytuacji finansowej na podstawie danych o realizacji budżetu,
3) informacji uzyskanych z Ministerstwa Finansów, Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie o wielkości planowanych kwot subwencji, udziałów PIT i dotacji celowych na rok 2020,
4) przewidywany stan zatrudnienia na konie 2019 roku , oraz uzasadnione zmiany na 2020r,
5) stawki podatkowe , opłaty i ceny obowiązujące w 2019 roku , z uwzględnieniem prognozowanych uzasadnionych zmian od stycznia 2020 roku.
6) istniejącej sieci placówek finansowych z budżetu gminy.
1) wykonanie dochodów i wydatków wg stanu na 30.09.2019 roku ,
2) przewidywane wykonanie do końca 2019 roku,
3) prognozę dochodów budżetowych i limity wydatków budżetowych na rok 2020,
4) plany dotyczące projektu wydatków bieżących i majątkowych na programy realizowane z funduszy unijnych.
§ 2
1) podstawą planowania dochodów na 2020 rok jest przyjęty plan dochodów w 2019 roku (wg. stanu na dzień 30.09.2019r.) oraz przewidywane wykonanie do końca bieżącego roku,
2) w prognozie uwzględniać należy planowanie lub przewidywane zmiany przepisów prawa lub zmiany faktyczne, które mogą nastąpić do końca 2019 roku. Bazą wyliczeń powinny być umowy, decyzje, zarządzenia i uchwały oraz złożone wnioski o dofinansowanie ze źródeł zagranicznych,
3) wydatki bieżące – ustala się na poziomie nie przekraczającym wysokość planu wydatków bieżących na dzień 30.09.2019r. oraz przewidywanego wykonania w 2019 roku. Przewidywane wykonanie wydatków bieżących za rok 2019 podaje się pomniejszone o wydatki o charakterze jednorazowym,
4) w przypadku zaplanowania wydatków bieżących na wyższym poziomie należy podać uzasadnienie ich wzrostu.
1) wydatki podstawowe tzw. rzeczowe ( zakup materiałów, usług pozostałych, połączenia telefoniczne, szkolenia, naprawy) – wg. potrzeb zawartych umów, jednak na poziomie nie przekraczającym 100 % przewidywanego wykonania w 2019 roku,
2) wydatki na umowy zlecenia, umowy o dzieło, wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń, diety i wynagrodzenia komisji– na poziomie nie przekraczającym100 % przewidywanego wykonania w 2019 roku,
3) wydatki na media – wzrost 2,5 % na wszystkie media – w stosunku do przewidywanego wykonania w 2019 roku,
4) podstawą do planowania wynagrodzeń osobowych na 2020 rok są:
a) zatrudnienie wg stanu w 2019 roku ( na dzień 1 września 2019r) oraz ewentualne zmiany organizacyjne,
b) stawki wynagrodzeń obowiązujące w 2019 roku powiększone o środki na podwyżkę wynagrodzeń, które będą podlegały uruchomieniu pod warunkiem pełnej realizacji dochodów budżetu gminy należy planować 5 % wzrostu, oraz przewidywany wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę, dodatki stażowe, niezbędne wypłaty odpraw emerytalnych, nagród jubileuszowych, dodatkowo wynagrodzenia rocznego oraz innych wypłat wynikających z przepisów prawa.
5) wydatki na zakładowy, pochodne od wynagrodzeń, wydatki na dokształcanie nauczycieli, należy planować w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy prawne, oraz w przypadku dokształcania biorąc pod uwagę zapotrzebowanie w danej placówce,
6) wydatki na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, należy oszacować wysokości prognozowanych dochodów z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska,
7) wydatki na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy oszacować w wysokości prognozowanych dochodów z tytułu opłat za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
§ 3
1) programami finansowymi z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1, pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych,
2) umowami o partnerstwie publiczno- prawnym.
§ 4
Określa się tabelarycznie wzory materiałów planistycznych służących do opracowania projektu budżetu na 2020 rok i Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2020 – 2024 stanowiącej załącznik Nr 1 – 4 do niniejszego zarządzenia. Pozostałe materiały pomocnicze jednostki składają według opracowań własnych.
§ 5
Projekty planów rzeczowych zadań oraz projekty planów finansowych dysponenci przedkładają Skarbnikowi Gminy materiały najpóźniej do dnia 20 października 2019 roku.
§ 6
Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone materiały , projekty planów finansowych , propozycje zadań , prognozowane kwoty dochodów własnych , dotacji celowych na realizację zadań własnych i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i subwencji z budżetu państwa opracowuje:
1) projekt uchwały budżetowej na rok 2020. Wraz z objaśnieniami,
2) projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2020-2024. I przedkłada do akceptacji Wójtowi Gminy.
§ 7
Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy , Dyrektorowi GOK , Kierownikowi Biblioteki,Kierownikom jednostek organizacyjnych gminy, samodzielnym stanowiskom pracy Urzędu Gminy.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania .
Załączniki:
wieloletniej prognozy finansowej.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Świętajno