Urząd Stanu Cywilnego – „USC”
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1) sporządzanie akt stanu cywilnego: urodzin, małżeństw i zgonów oraz rejestracja innych
zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
2) prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
3) sporządzanie i wydawanie odpisów skróconych i zupełnych oraz zaświadczeń z akt stanu cywilnego i akt zbiorowych,
4) wydawanie decyzji administracyjnych.
5) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, oświadczeń o noszonym nazwisku oraz innych oświadczeń ( w tym oświadczeń o ostatniej woli )
6) wydawanie zaświadczeń do zawarcia związku małżeńskiego,
7) stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
8) rejestracja wyroków i postanowień sądów z zakresu Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, w tym orzekających rozwód , separację lub adopcję.
9) przygotowywanie sprawozdań
10) organizowanie jubileuszy 50-lecia pożycia małżeńskiego,
11) prowadzenie spraw z zakresu przepisów o zmianie imion i nazwisk.
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
26 sierpnia 2009 11:26
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Krzysztof Sawicki
Ilość wyświetleń:
11731
12 listopada 2024 14:58 (
Leszek Suliński) - Usunięcie stanowiska: Z-ca Kierownika USC.
12 listopada 2024 14:58 (
Leszek Suliński) - Aktualizacja danych stanowiska: Z-ca kierownika USC.
12 listopada 2024 14:57 (
Leszek Suliński) - Dodanie stanowiska: Z-ca kierownika.
20 marca 2020 18:16 (
Leszek Suliński) - Usunięcie stanowiska: Z-ca Kierownika USC.
20 marca 2020 18:16 (
Leszek Suliński) - Dodanie stanowiska: Z-ca Kierownika USC.
27 lipca 2017 10:50 (
Leszek Suliński) - Dodanie stanowiska: Z-ca Kierownika USC.
27 lipca 2017 10:49 (
Leszek Suliński) - Aktualizacja danych stanowiska: Kierownik USC.